היפנוזה רפואית לילדים

באילו מצבים ילדים יכולים להיעזר בהיפנוזה רפואית?

טיפול בהיפנוזה בילדים הוכח כמסייע בקשת רחבה של קשיים גופניים ונפשיים, למשל:

שינויי הרגלים: הרטבת לילה, תלישת שיער,כסיסת ציפורניים, הרגלי אכילה (אכילת יתר ואכילה סלקטיבית)
קשיים רגשיים: חרדה כללית או חברתית, ניהול כעס, קשיי הסתגלות לשינוי
הפרעת קשב וריכוז
התמודדות עם מחלות המושפעות ממתח:
IBS, Asthma, Migraines, IBD, Psoriasis, Atopic dermatitis…
התמודדות עם מחלות גופניות

אילו ילדים מתאימים לטיפול בהיפנוזה?

כדי להיכנס להיפנוזה, הילד צריך להיות יכול להתרכז במשך כמה רגעים, להבין מילים, להתחבר קצת אל התחושות הגופניות שלו ולהתחיל לדמיין כל מיני דברים שיכולים לעזור עם הבעיה שאנו מעוניינים לפתור. השינוי המיוחל יכול להיות בתחושה גופנית, בהרגשה או בהתנהגות והכלי המרכזי הוא הדמיון.

המקרים בהם היפנוזה לא מתאימה, קשורים בדרך כלל לאופי הבעיה ולא לאופי של הילד, אך ישנם מקרים בהם עדיף לשלב או להשתמש בשיטות אחרות לטובת השינוי: למשל טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT), הדרכת הורים, או טיפול במשחק. עם זאת, למעשה, רוב הילדים יכולים בקלות להכנס למצב היפנוטי, ומחקרים מראים שהיכולת להכנס להיפנוזה אף נמצאת בשיא בגילאים 8-10. ההיפנוזה קשורה ביכולת לדמיין ולשחק וילדים בדרך כלל הרבה יותר פתוחים ממבוגרים ליכולות אלה. במהלך טיפול בהיפנוזה הילד לומד לגלות, לזהות, ולפתח את יכולות הדמיון שלו לטובת המטרה הטיפולית.

איך מתבצע הטיפול?
  • הערכה ראשונית – בשיחת הטלפון עם ההורים מתחילים בהערכה ראשונית בה מעמיקים בפגישת ייעוץ והיכרות עם ההורים. מטרת פגישה זו היא הערכה משותפת של הבעיה, תוכנית הטיפול מבחינת מספר מפגשים והמשאבים של הילד. לעיתים הילד/ה מצטרפים גם למפגש ראשוני זה.
  • בתחילת הטיפול ובמפגש הראשון עם המטפל, המטרות מוסברות לילד במילים שלו ובשפה המתאימה לו, כאשר בדרך כלל מטרת הטיפול תוגדר לפי מטרה של הילד. חלק מההורים מעדיפים להגיד לילד שהוא מגיע ל”טיפול”, ל”חוג מיוחד” או “שיעור” שיעזור לו לטפל בבעיה. אך בסופו של דבר מטרת הטיפול מוגדרת במילים של הילד.
  • בתחילת כל מפגש טיפולי נבחנת הבעיה, ורוב הפגישה מוקדשת לתרגיל דמיון שונים שמטרתם לסייע בשינוי המיוחל, תוך יכולת טובה יותר ויותר לחלוק את התחושות השונות, להיכנס להיפנוזה והרפיה, ולחוות היכרות מחזקת ונעימה עם המטפל.
  • ההורים מעורבים במהלך הטיפול בשיחות טלפון, ויכולים אף להגיע למפגשי עדכון והדרכת הורים, עד לסיום הטיפול
  • השלב האחרון של הטיפול הוא פרידה. טיפול בהיפנוזה הוא בדרך כלל קצר יחסית- בממוצע 6-10 מפגשים, ולכן הפרידה היא בדרך כלל קלה. במצבים בהם הבעיה נפתרה, מתלווה לסיום תחושה טובה של הצלחה. מטרה נוספת היא שהחוויה כולה תהיה לילד כי אם להעצים, לתמוך, ולפתח אותו בהתמודדות עם בעיה ואתגר ולא כי באו “לתקן” אותו.

לסיכום, טיפול בהיפנוזה רפואית יכול לעזור לילדים להשיג שינויים חיוביים עבורם ברגש, בגוף, או בהתנהגות… וכן לסייע להם מאוד בפיתוח תשומת הלב, הריכוז, היצירתיות, והדמיון.

אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר בטלפון 0508005390 או באמצעות הטופס ואחזור אליכם בהקדם האפשרי

דוגמאות מטיפול היפנוזה בילדים:

ילדה בת 10, גילתה שאם היא נכנסת לחוג עם “גלימת ביטחון” שאותה דמיינה במצב ההיפנוטי כסגולה וארוכה- שהרבה יותר קל לה פחות ופחות להתבייש ולהרגיש יותר בטוחה

ילד בן 8, גילה שאם הוא מדמיין ומרגיש כמה דקות, לפני שהוא נרדם, שיש חוטים כחולים שעולים מ”הבלון של הפיפי” ועד לכפתורי בטיחות אדומים וירוקים הנמצאים במוח- שהמיטה נשארת יבשה ושהוא מרגיש גאה

ילד בן 12, גילה בדמיון שאם הוא לוקח נשימה עמוקה לפני ממתק, ומדמיין לכמה שניות שהוא ממש הכוכב ממשחק המחשב האהוב עליו- שהוא יכול בקלות להגיד לממתקים “לא”

ילדה בת 13, גילתה שאם היא מדמיינת לכמה דקות שהיד שלה יותר ויותר חמימה, כאילו השמש על העור ומים חמים ונעימים- שהיא רגועה יותר ושזה עוזר לה להצליח להיגמל מכסיסת ציפורניים

ילד בן 7, גילה שאם הוא מדמיין ממש שהוא משחק כדורגל עם הכוכבים האהובים עליו, ומאוד מאוד נהנה כמה דקות, שגם אם בא ילד אחד ומרגיז אותו – שהוא יכול להתרכז יותר ויותר בקלות, להמשיך להנות, ולא להתפרץ כשהוא לא רוצה

תפריט נגישות

בתקופה קשה זו עולים באופן טבעי פחדים וחרדות רבות.

אני מזמין אתכם לפנות אליי לקבלת טיפול מקצועי מיידי

מרחוק או בקליניקה ברמת אביב.

שיהיו לנו ימים שקטים וטובים.