היפנוזה עצמית- איך עושים את זה ולמה בכלל זה כדאי ?

בואו נתחיל הפעם בשלילה. אם תצליחו להגיע להיפנוזה עצמית לא תרצחו אף אחד, לא ישטפו את מוחכם, לא תישנו וגם לא תגיעו לשום מצב מיסטי. עכשיו, אחרי שניקינו מהשטח את כל המיתוסים מהסרטים הישנים, אפשר להתחיל  לעבוד.

מהי היפנוזה עצמית ?

בעולם ההיפנוזה, התגלו כלים ושיטות שסייעו לאנשים להעמיק ולייעל תהליכים עצמיים ברגעים של ריכוז עמוק: הרדמה של איבר (לפני תקופת התרופות והמאלחשים השונים), תחושה של רגש, שינוי תחושת הזמן, המקום או הגיל.

היפנוזה עצמית היא כלי טיפולי מצוין אשר יכול לסייע לאנשים להתמודד עם קשיים פסיכולוגיים, ביניהם: חרדה, דיכאון, מחשבות טורדניות, קשיים רגשיים ואפילו עם כאב פיזי: מיגרנות, כאבי בטן , צרבת ועוד. בנוסף ניתן להשתמש בהיפנוזה גם לשינוי  הרגלים לא רצויים כמו עישון, אכילת יתר, כסיסת ציפורניים, טיקים ועוד.

ועכשיו בואו נתרכז לרגע

בזמן שהאותיות האלה מגיעות אל העיניים והמוח, תוכלו לשים לב לצלילים שמסביב, להרגיש קצת יותר את הגוף במנוחה,את הנשימה. , כנראה שיש כל מיני נושאים שמעסיקים אתכם כרגע.- ייתכן שהם  קשורים להתלבטות או למשאלות, לזיכרון או לתחושות, להתמודדות עם נושא, או לאתגר מרפא. האם תרצו להתמודד אותם בעזרת היפנוזה עצמית? זוהי יכולת נגישה לכולנו,  שיכולה  לעזור ללמוד להתחבר אל הלא מודע, כי התשובות תמיד מגיעות מבפנים. רק שלא תמיד פשוט לסובב את העיניים פנימה. 

אולי בעצם כבר חווינו היפנוזה?

בעת העתיקה אנשים היו מגיעים למקדשים, כדי להתפלל, לעודד תהליכי ריפוי ולחוות טרנס-פורמציות. אפשר להגיע למצבים של היפנוזה עצמית דרך   מוזיקה, ריקוד,  ציור, ואמנות בכלל. זה יכול לקרות גם בביצוע של פעילות מוטורית שגרתית, או תוך כדי הליכה ברחוב ברגע של מפגש עם קרני שמש על עלה.

יש רגעים בהם אנשים נכנסים פנימה לתוך עצמם: המבט נראה מאוד מרוכז, לעיתים בוהה, בדרך כלל אין הרבה תנועה של הגוף, הנשימה קצבית ועמוקה, הם ממוקדים במשהו..

ייתכן שהם חווים רגע מיוחד, שאלה אישית, רגש, זיכרון שצף, ולפתע הם יכולים לשקוע לטראנס היפנוטי בלי לשים לב. גם כאשר אנו שוקעים במחשבות ומפספסים את הירידה הנכונה מאיילון, אנו בעצם חווים היפנוזה ספונטנית.

אם רוצים ללמוד היפנוזה עצמית, המורים המוכשרים ביותר הם ללא ספק הילדים שבתוכנו. ילדים יודעים      הרבה על היפנוזה עצמית, ואנחנו זוכרים איך זה מרגיש, להסתקרן, לשחרר, לשאול שאלות, לדמיין משהו     ולחוש אותו, מבלי להסתכן בתחושות של נכון ואסור, של לגיטימי או לא לגיטימי.

בואו נתרגל היפנוזה עצמית

קרול אריקסון, בתו של ד”ר  מילטון אריקסון, אשר נחשב לאבי ההיפנוזה המודרנית, פיתחה שיטה ידועה ומעניינת ללימוד היפנוזה עצמית. נסו זאת בעצמכם!

שבו בתנוחה נוחה, שאפו עמוק ונשפו

1. פתחו עיניים וציינו 4 דברים שאתם רואים בשמם

2. עצמו עיניים, הקשיבו וציינו לעצמכם 4 צלילים שאתם שומעים ופתחו עיניים

3. עצמו עיניים הרגישו וציינו לעצמכם 4 תחושות ופתחו עיניים

קחו את הזמן!  אריקסון הציעה שתישארו כך מספר רגעים לרגיעה עצמית

בצעו את התהליך פעם ביום, בשעה בה אתם יכולים להיות פנויים לחלוטין לתהליך.

לאחר תקופה של שבועיים תוכלו לבחון את השיפור במטרה שהצבתם לעצמכם

רוצים ללמוד לבצע היפנוזה עצמית ולהתמודד טוב יותר עם הקשיים שהחיים מזמנים? אתם מוזמנים לפנות אליי ואשמח לסייע