הפסקת עישון בהיפנוזה – איך זה עובד?

שלב ראשון – בדיקת ההתאמה להיפנוזה

טיפול בהיפנוזה להפסקת עישון מתחיל בשיחת היכרות ובדיקת ההתאמה להיפנוזה. הבדיקה נעשית בדרכים חוויתיות שונות ומטרתה לתת הערכה של מידת הכישרון ההיפנוטי, יחד עם היכרות ותיאום ציפיות.

שלב שני – בחינת המוטיבציות להפסיק או להמשיך לעשן

במידה ונמצא כי ההיפנוזה מתאימה עבורכם, נתחיל כבר במפגש הראשון, לבחון את המוטיבציה האישית להפסקת העישון באופן מפורט ומעמיק.
עם זאת, על מנת להצליח בהפסקת העישון צריך להתייחס לעומק לא רק לחסרונות שבהמשך העישון, אלא גם ליתרונות האפשריים שבהפסקה המתקרבת.
אנשים רוצים להפסיק לעשן מסיבות שונות – החל מפחד מחולי, תחושות פיזיות לא נעימות, לחץ של בן/ בת הזוג ועוד, כמפורט בטבלה הבאה.מהי הסיבה הכי חשובה עבורך?

שליליחיובי
פחד מחולישאיפה לבריאות
תחושות של חולשה גופניתכמיהה לכושר וכוח
תחושות פיזיות לא נעימות:שיעול, בחילה, ריח לא טובנשימה קלה חוש ריח וטעם טוב יותר
השפעות על המראה: קמטים, אצבעות צהובות, שיניים מוכתמותפנים צעירות, שיניים לבנות
מבוכה מהסביבה וחוסר שליטהשליטה
הרגשת תלותעצמאות
לחץ מהמשפחהחיזוק חיובי מהמשפחה 
דוגמא שלילית לילדיםמודל לחיקוי עבור הילדי

העובדה הבולטת ביותר בטבלה היא היחס הישיר בין “המחירים” השונים שגובה העישון לבין התגמול החיובי בהפסקת העישון.

למעשה, הסיבות לרצות להפסיק לעשן הם מאוד אישיות, ויש חשיבות גדולה בבחינתן לעומק.   כך, כאשר נתחיל בתהליך ההיפנוטי בפועל בפגישה השנייה, אפשר יהיה לא רק לחזק את התחושות השליליות האישיות לטובת דחייה מעישון כי אם גם להתאים אישית את הסוגסטיות החיוביות: “גוף יותר ויותר בריא…. תחושות של כוח שמתגבר… של עירנות… נשימה קלה יותר יותר… הרגשה של עצמאות… גאווה….”

במהלך המצב ההיפנוטי יש לרוב האנשים יכולת הרבה יותר טובה להתרכז, לדמיין, ולהשיג משהו שהם מעוניינים להשיג. לכן, כאשר הם חווים בפרטי פרטים את התחושות הנעימות הצפויות לאחר הפסקת העישון במקביל לחלקים הלא נעימים, עמם לא יצטרכו להתמודד יותר, המוטיבציה הפנימית להפסקת העישון לרוב תתחזק מאד. למעשה, חלק נעים זה לא פחות חשוב מההעצמה בהיפנוזה של כל התחושות הפיזיות השליליות שמייצר העישון: שיעול, בחילה, חולשה- וכן התחושות הנפשיות השליליות שנובעות או מתחזקות מהעישון.

בנוסף לבחינת המוטיבציות האישיות להפסיק, חשוב גם לחקור את המוטיבציות המודעות והלא מודעות להמשיך לעשן. לכן, נבדוק את הגורמים העתידיים שעלולים להכשיל את התהליך וכן את הקשיים שעלולים להופיע לאחר הגמילה:

מוטיבציות סותרות“זאת ההפסקה שלי”, “ככה אני מאבדת שליטה”
רציונליזציה“אני לא בטוח שאני רוצה להפסיק”, “חיים רק פעם אחת, מה כבר יקרה? אפשר למות מתאונה”
חששות“ומה אם אני אגיד שהפסקתי ולא אצליח?”
הרגלים והתניות חזקות“איך אפשר לשתות קפה בלי סיגריה?”, “תמיד כשאני נוהג אני מעשן…”
קשיים רגשיים“ככה אני נרגעת כשאני עצובה…”,”אני פחות עצבני אחרי שאני מעשן”

שלב שלישי- הפסקת העישון

לאחר שלב ההיכרות, בדיקת ההתאמה להיפנוזה, ובחינה מעמיקה של המוטיבציות להפסיק או להמשיך לעשן, הקרקע מוכנה להתערבות ההיפנוטית עצמה להפסקת העישון.
הפגישה בה תפסיקו לעשן, תהיה אם כן בד"כ הפגישה השנייה או השלישית. התחושות במפגש זה הם בד”כ חגיגה שמהולה בקצת עצב ופרידה מהעישון. לא פשוט להיפרד מהרגל שמלווה את האדם הרבה שנים, גם אם בסופו של דבר הוא פוגע בנו. אך בדרך כלל התחושות הנלוות לפגישה הם של הכנה טובה ומוכנות להיפרד מהסיגריות. בשלב הזה כבר הכל מוכן להפסקת העישון,
יש היכרות טובה, בוצעה בדיקת התאמה והכנה להיפנוזה, וכן יש בנייה מקיפה מתוך מגוון ההתערבויות ההיפנוטיות בהתאם לצרכים והרגישויות שלכם מחד ועל ההסתכלות הייחודית שלכם על המחירים שאתם משלמים על העישון, אבל גם על התועלות שאתם מפיקים ממנו.

תהליך ההיפנוזה להפסקת עישון, הוא אוסף של חוויות עוצמתיות, גופניות ורגשיות, אשר משתנות מאדם לאדם ותפקידן לסייע לו להפסיק לעשן באופן הקל ביותר האפשרי:

  • יצירה של התניות חדשות
  • הפרדה בין הרגלים (קפה וסיגריה, אוכל וסיגריה, נהיגה וסיגריה)
  • בחינת גורמים רגשיים הקשורים בעישון
  • חיבור אל סיבות לא מודעות
  • חיבור אל פתרונות לא מודעים
  • חיזוק מוטיבציות חיוביות
  • החלשת מוטיבציות שליליות
  • בחינת סיבות עתידיות לנסיגה והתמודדות עימן
  • מניעת החלפה בהרגלים אחרים (למשל אכילה מוגזמת…)
  • הדגשת הגאווה, ההנאה, החופש, והשליטה

לסיום, האם אתם באמת רוצים להפסיק לעשן? אם החלטתם שהסיבות להפסיק גוברות משמעותית על הסיבות להמשיך, היפנוזה יכולה בהחלט להיות הדרך הקלה ביותר עבורכם להפסקת עישון. סיגריה אחרונה לפני שמתחילים?

חרדות ופחדים אצל ילדים

“אמא, אני מפחד”ילדים רבים סובלים מפחדים שונים וחרדות. ישנם פחדים שכיחים יחסית, כמו פחד מחושך, פחד מבעלי חיים מסוימים, חרקים או חרדת נטישה. במרבית המקרים,

קרא עוד »

רצים בכוח הדמיון

אני רץ ורץ… לא מפסיק. הכל מסביבי מתחיל להיעלם. שום דבר כבר לא חשוב. רק לרוץ עוד ועוד. מהר יותר.רגוע יותר. ולהמשיך.הגוף שלי פועל מעצמו,

קרא עוד »

טיקים אצל ילדים

מהם טיקים? טיקים הם תנועות חוזרות בלתי רצוניות של שרירי הפנים, העיניים או הגוף- מצמוץ בעיניים, תנועה מהירה של הכתפיים, תזוזה של האף או הפה,

קרא עוד »

תפריט נגישות

בתקופה קשה זו עולים באופן טבעי פחדים וחרדות רבות.

אני מזמין אתכם לפנות אליי לקבלת טיפול מקצועי מיידי

מרחוק או בקליניקה ברמת אביב.

שיהיו לנו ימים שקטים וטובים.