מחקרים

היפנוזה ומוח

סקירה ענקית של 10,404 מחקרים, מתוכם נבחרו המחקרים הטובים ביותר שבדקו את האופן בו היפנוזה משפיעה על פעילות המוח. ממצאי הסקירה מראים כי היפנוזה משפיעה באופן מובחן על המוח: למשל פחות פעילות באינסולה ובACC, איזור ה ACC אחראי להתמודדות המוח עם קונפליקטים אז יתכן שזה קשור באופן בו היפנוזה מסייעת בפיתרון קונפליקטים.  בנוסף נמצאה שהיפנוזה מובילה לפעילות מוגברת באיזורים הפרונטליים

היפנוזה לספורט

מאמר סקירה חדש מ2022 שסוקר מחקרים שבחנו כיצד היפנוזה יכולה לסייע לאתלטים. בין הממצאים במאמר: היפנוזה מסייעת לספורטאים דרך התמודדות עם סטרס, חרדה מתחרות והפסד. היפנוזה מסייעת בהקלה בחרדה, בשיפור הריכוז ותשומת הלב של האתלט. יכולה לשפר את הלמידה (סנסורית ומוטורית), את הטכניקה, ואת הזיכרון. בנוסף היפנוזה מסייעת לאתלטים במנוחה ובשיפור השינה- בהתמודדות עם עייפות ובשיקום, דרך תהליכים כמו הרפייה

היפנוזה לשינה

סקירה חדשה שהתפרסמה ב-2022 שבדקה את היעילות של היפנוזה בטיפול בהפרעות שינה, סה"כ שוקללו 25 מחקרים! מתוך 208 מאמרים שחקרו את היעילות של היפנוזה בהפרעות שינה. למרות שסקירות רחבות דומות שהתפרסמו ב 2015 ו 2018 הראו שהיפנוזה אפקטיבית בטיפול בהפרעות שינה- המסקנות של הסקירה הזו הן שכדאי להרחיב את המחקרים על שימוש בהיפנוזה לטיפול בשינה, ולבדוק זאת עוד ביחס לקבוצות

Skip to content